Over ons

Waarom kiezen voor HB Personeel?

HB Personeel is opgericht in december 2019. Ons team bestaat uit 3 enthousiaste medewerkers die gezamenlijk meer dan 30 jaar ervaring hebben in het matchen van kandidaten bij bedrijven.

Het is niet altijd makkelijk om zelf bedrijven te benaderen wanneer je op zoek bent naar een (andere) baan. Waar begin je? Hoe benader je een bedrijf? Wie is het aanspreekpunt binnen het bedrijf? Zaken waarin wij je ontzorgen. Met ons brede netwerk en onze ervaring weten wij hoe we dit goed voor jou kunnen doen.
Waarom zou je kiezen voor HB personeel? Dat antwoord is simpel. Wij komen uit de praktijk, hebben jarenlange ervaring, maar zijn vooral erg gedreven en enthousiast! Wij beschikken over een enorm doorzettingsvermogen waardoor we net dat stapje extra voor je doen en net even andere bronnen aanboren. Wij laten je niet wachten op een antwoord, maar nemen direct of de eerstvolgende werkdag contact met je op. Afspraak is bij ons ook echt afspraak.

Onze keurmerken

HB Personeel, hier staan wij voor!

Door snel te reageren, concreet te zijn en geen valse verwachtingen te scheppen zijn wij in staat om maatwerk te leveren. Met onze jarenlange ervaring weten wij precies waardoor wij ons positief kunnen onderscheiden. En voor het grootste gedeelte is dit door gemaakte afspraken precies zo na te komen en duidelijk en transparant te zijn. Maar ook persoonlijk door juist de details goed te bespreken met zowel onze medewerkers als opdrachtgevers.

 

HB Personeel richt zich op een brede markt waarbij wij partijen om ons heen hebben verzameld die ons kunnen ondersteunen in specialistische vraagstukken. Ervaar onze werkwijze of vraag een referentie op. Zo kunnen wij de praktijk en theorie onderbouwen. Nog niet overtuigd? Ervaar het verschil of lees eens de verhalen van onze medewerkers.

Ontmoet ons team

Tom Havinga

Tom is eigenaar en oprichter van HB Personeel. Na zijn MBO diploma te hebben gehaald in 2002 besloot Tom eerst 2 jaar aan het werk te gaan in de snijkeuken bij een specialistische groentezaak. Vervolgens ging hij weer de schoolbanken in voor de studie Commerciële Economie aan de Hanze Hogeschool in Groningen. In 2007 rondde hij de opleiding af en ging aan de slag in de uitzendbranche. Na 13 jaar in diverse functies te hebben gewerkt waarvan de laatste 9 jaar als vestigingsleider was het tijd voor een nieuwe stap.
“Het is leuk om bezig te zijn met het organiseren en matchen van werkzoekenden en baan veranderaars bij onze klanten. Voordat iemand begint leer je de kandidaat al goed kennen. Op het moment dat hij of zij ook daadwerkelijk bij ons begint geeft dat een voldaan gevoel. Ook wanneer de medewerker aan het werk is vind ik het belangrijk om regelmatig contact te houden.
Met HB Personeel willen wij de komende jaren uitgroeien tot een betrouwbare en herkenbare partner op het gebied van personeelsbemiddeling.
Naast HB Personeel mag ik ook graag leuke dingen ondernemen. Zo spring ik met mooi weer regelmatig op de racefiets voor een rondje door het Groninger land en daarnaast spreek ik graag af met vrienden en familie om leuke dingen te ondernemen. Ook vind ik het leuk om meer van de wereld te zien en dus gaat er (bijna) geen jaar voorbij zonder een leuke vakantie of reisje met mijn vrouw”.

Edwin Bijlsma

Edwin is na het afronden van zijn studie aan het Van Hall Instituut te Leeuwarden vertrokken naar Duitsland om gedurende 2 jaar als bedrijfsleider te werken op een melkveebedrijf.
Na zijn terugkomst is hij als personeelsplanner begonnen in de arbeidsbemiddeling. Gedurende zijn loopbaan van 16 jaar heeft Edwin, naast zijn functie als personeelsplanner, ook functies als vestigingsmanager en regiomanager bekleed.
“De wens om voor mijzelf te beginnen heb ik per 1 december 2019 kunnen verwezenlijken. Samen met Tom Havinga ben ik oprichter en eigenaar van HB Personeel. Door ons enthousiasme, persoonlijke benadering en daadkracht kunnen wij snel schakelen en willen wij de komende jaren uitgroeien tot een herkenbare en betrouwbare partner op het gebied van arbeidsbemiddeling”.
Ook privé is Edwin een ondernemend man. “In mijn vrije tijd sport ik zelf een paar keer per week en ga ik graag mee met mijn sportende kinderen. Ook ben ik actief als leider/vrijwilliger bij de voetbalvereniging. Verder klus ik graag in en rondom ons huis en onderneem ik graag dingen met mijn gezin”.

Hendrika Nienhuis

Hendrika is na het afronden van haar opleiding tot sociaal maatschappelijk dienstverlener terecht gekomen bij verschillende bedrijven. Ze heeft veel ervaring in administratieve werkzaamheden en is graag bezig met organiseren en plannen. Vanaf  6 april 2021 is Hendrika bij HB personeel begonnen in de rol van recruiter / intercedent.

“En dan kom je na een aantal jaren in gesprek met Edwin en Tom van HB personeel. Ik kreeg de vraag of ik weleens naar vacatures als intercedent keek. Waarop mijn antwoord was, zeker maar ik heb geen ervaring. We hebben meerdere gesprekken gevoerd en dat voelde van beide kanten zeer goed.

Deze uitdaging heb ik met beide handen aangegrepen. In deze rol kan ik veel van mijn competenties kwijt en ik heb dan ook erg veel zin om dit bij HB personeel in de praktijk te brengen. Met name het matchen van werkzoekenden aan vacatures bij onze opdrachtgevers lijkt mij een mooie uitdaging.

Naast mijn baan als intercedent bij HB Personeel ga ik graag wanneer ik vrij ben op pad met mijn man en vriendinnen. Voor de ontspanning loop ik samen met mijn hond veel in de natuur waar ik dan ook graag foto’s maak. Ook klussen aan de woning en tuinieren vind ik erg leuk om te doen. Daarnaast vind ik interieur styling ook erg leuk, deze liefde is ontstaan op het moment dat ik samen met mijn man een ander huis heb gekocht.”

Bel mij terug