Over ons

Introductievideo

Een persoonlijke aanpak, dat is waar wij voor staan! Door met jou in gesprek te gaan komen wij erachter wat jou drijft en waar jij blij van wordt. Op die manier kunnen wij samen met jou op zoek naar de leukste baan voor jou!

Wij nemen daar graag de tijd voor. Solliciteer je op een vacature bij HB personeel óf schrijf jij je in via onze website dan zullen wij altijd persoonlijk contact met jou opnemen om jou beter te leren kennen. Want natuurlijk zijn er veel vacatures waar je wellicht wel zou kunnen passen maar de kunst is om een match te creëren die ook voor plezier en continuïteit biedt.

Onze kernwaarden zijn dan ook niet voor niets:

  • Persoonlijk contact
  • Enthousiast
  • Altijd een baan bij jou in de regio

 

Waarom kiezen voor HB Personeel?

HB Personeel is opgericht in december 2019. Ons team bestaat uit 3 enthousiaste medewerkers (Tom, Edwin en Robert) die gezamenlijk meer dan 35 jaar ervaring hebben in het matchen van kandidaten bij bedrijven.

Het is niet altijd makkelijk om zelf bedrijven te benaderen wanneer je op zoek bent naar een (andere) baan. Waar begin je? Hoe benader je een bedrijf? Wie is het aanspreekpunt binnen het bedrijf? Zaken waarin wij je ontzorgen. Met ons brede netwerk en onze ervaring weten wij hoe we dit goed voor jou kunnen doen.
Waarom zou je kiezen voor HB personeel? Dat antwoord is simpel. Wij komen uit de praktijk, hebben jarenlange ervaring, maar zijn vooral erg gedreven en enthousiast! Wij beschikken over een enorm doorzettingsvermogen waardoor we net dat stapje extra voor je doen en net even andere bronnen aanboren. Wij laten je niet wachten op een antwoord, maar nemen direct of de eerstvolgende werkdag contact met je op. Afspraak is bij ons ook echt afspraak.

Onze keurmerken

HB Personeel, hier staan wij voor!

Door snel te reageren, concreet te zijn en geen valse verwachtingen te scheppen zijn wij in staat om maatwerk te leveren. Met onze jarenlange ervaring weten wij precies waardoor wij ons positief kunnen onderscheiden. En voor het grootste gedeelte is dit door gemaakte afspraken precies zo na te komen en duidelijk en transparant te zijn. Maar ook persoonlijk door juist de details goed te bespreken met zowel onze medewerkers als opdrachtgevers.

 

HB Personeel richt zich op een brede markt waarbij wij partijen om ons heen hebben verzameld die ons kunnen ondersteunen in specialistische vraagstukken. Ervaar onze werkwijze en onze diensten of vraag een referentie op. Zo kunnen wij de praktijk en theorie onderbouwen. Nog niet overtuigd? Ervaar het verschil of lees eens de verhalen van onze medewerkers.

Ontmoet ons team

Tom Havinga

“Mijn naam is Tom Havinga en ik ben eigenaar van HB personeel. Ik ben geboren in 1982 en opgegroeid op een veehouderij bedrijf in Bedum. Na mijn opleiding marketing & communicatie op het MBO ben ik zo`n 2 jaar aan de slag gegaan in de snijkeuken bij een specialistische groentezaak. Na 2 jaar leek het mij toch verstandiger om de schoolbanken weer in te gaan en vervolgens heb ik in 2007 de studie Commerciële Economie aan de Hanze Hogeschool in Groningen afgerond. Tegenwoordig woon ik met mijn vrouw en dochter in de stad Groningen.

Tijdens mijn afstuderen ben ik in aanraking gekomen met de uitzendbranche en na de opleiding ben ik hierin blijven werken. Na 13 jaar in diverse functies te hebben gewerkt waarvan de laatste 9 jaar als vestigingsleider was het tijd voor een nieuwe stap. Eind 2019 ben ik met Edwin Bijlsma in gesprek geraakt (die ik nog kende als oud collega) en samen hebben we de sprong in het diepe gewaagd en hebben we HB personeel opgericht.

In de dagelijkse werkzaamheden ben ik verantwoordelijk voor een aantal aandachtspunten. Zo heb ik een aantal klanten in de portefeuille waar ik het eerste aanspreekpunt voor ben. Daarnaast ben ik veel bezig met het werven en selecteren van kandidaten voor onze openstaande vacatures. Met name het leren kennen van de bedrijven, hun werkzaamheden en hun bedrijfscultuur vind ik een leuk onderdeel van mijn werk. We gaan dan ook altijd langs bij een bedrijf dat ons benaderd om een gevoel te krijgen bij wat ze doen.

Naast de operationele zaken ben ik verantwoordelijk voor het commerciële beleid van HB personeel. Denk hierbij aan onze branding, PR uitingen, website, social media, en naamsbekendheid. Tegenwoordig is het enorm belangrijk om online vindbaar te zijn en het is dan ook mijn doel om HB personeel wat dat betreft zo goed mogelijk op de kaart te zetten. Uiteindelijk is dit voor onze klanten natuurlijk ook erg prettig want als wij ons bezighouden met de vindbaarheid van hun vacatures kunnen zij zich focussen op hun core business.

Ik ben er trots op dat ondanks dat we in een digitale wereld leven wij onderscheidend zijn in het persoonlijk contact. We gaan regelmatig bij onze klanten langs en ook onze medewerkers verliezen we niet uit het oog. De komende jaren is het mijn ambitie om verder door te groeien tot een betrouwbare en herkenbare partner op het gebied van personeelsbemiddeling in Noord Nederland.”

Voor meer achtergrondinformatie bekijk ook mijn LinkedIn

Edwin Bijlsma

Edwin is na het afronden van zijn studie aan het Van Hall Instituut te Leeuwarden vertrokken naar Duitsland om gedurende 2 jaar als bedrijfsleider te werken op een melkveebedrijf.
Na zijn terugkomst is hij als personeelsplanner begonnen in de arbeidsbemiddeling. Gedurende zijn loopbaan van 16 jaar heeft Edwin, naast zijn functie als personeelsplanner, ook functies als vestigingsmanager en regiomanager bekleed.
“De wens om voor mijzelf te beginnen heb ik per 1 december 2019 kunnen verwezenlijken. Samen met Tom Havinga ben ik oprichter en eigenaar van HB Personeel. Door ons enthousiasme, persoonlijke benadering en daadkracht kunnen wij snel schakelen en willen wij de komende jaren uitgroeien tot een herkenbare en betrouwbare partner op het gebied van arbeidsbemiddeling”.
Ook privé is Edwin een ondernemend man. “In mijn vrije tijd sport ik zelf een paar keer per week en ga ik graag mee met mijn sportende kinderen. Ook ben ik actief als leider/vrijwilliger bij de voetbalvereniging. Verder klus ik graag in en rondom ons huis en onderneem ik graag dingen met mijn gezin”.

Voor meer achtergrondinformatie bekijk ook mijn LinkedIn

Yentl Westerbaan

Yentl is sinds juni 2024 in dienst getreden bij HB Personeel. Na het behalen van haar HBO opleiding Sport, Gezondheid en Management heeft ze jaren als zelfstandig ondernemer gewerkt in Nederland en België. Na vele leerzame jaren als ondernemer kreeg het werk- en privé balans meer prioriteit. Om die reden is ze opzoek gegaan naar een mensgerichte organisatie met directe collega’s. Dat heeft ze inmiddels gevonden bij HB Personeel. De persoonlijke aanpak richting klanten en sollicitanten die gehanteerd wordt is iets wat haar erg aansprak.

‘In de loop van der jaren heb ik veel gewerkt aan mijn persoonlijke en professionele ontwikkeling. Door het goede gesprek aan te gaan kan ik een brug kan slaan tussen de vraag van de klant en de behoefte van de sollicitant.’

De mentale gezondheid van de mens blijft bij Yentl hoog in het vaandel staan. Werken speelt een grote rol in het leven en daarom is een comfortabele werkplek van groot belang. Ze draagt hier graag haar steentje aan bij.

In haar vrije tijd is ze vaak in de keuken te vinden. Koken voor familie en vrienden is haar favoriete hobby. De Italiaanse keuken is haar op het lijf geschreven. Buon appetito!

Bel mij terug
© HB Personeel 2024
Ontwikkeld door Convident