Linda vond haar nieuwe baan via HB personeel

Als uitzendbureau worden wij door werkzoekenden en opdrachtgevers ingeschakeld voor diverse zoekopdrachten. Een tijd geleden kwam de vraag van Gebroeders de Haan uit Hoogezand binnen om op zoek te gaan naar een “technisch administratief medewerker“. Het doel was om na een afgesproken periode de kandidaat zelf in dienst te nemen. Na eerdere succesvolle matches bij deze opdrachtgever zoals een werkvoorbereider/tekenaar, een administratief medewerker en een koelmonteur een mooie uitdaging voor team HB!

Via LinkedIn zijn wij vervolgens in contact gekomen met Linda die op dat moment een baan had. Door met elkaar in gesprek te gaan bleek dat er behoorlijk veel raakvlakken waren en uiteindelijk is Linda begonnen aan deze mooie uitdaging. Hieronder het interview met Linda waar ze verteld over haar ervaringen.

Wat is jouw naam en kan je iets meer over jezelf vertellen?

Mijn naam is Linda Geerts, ik ben getrouwd en heb twee zoons. Ik ben woonachtig in het plaatsje Vries waar wij genieten van de prachtige natuur van Drenthe.

Hoe ben je in contact gekomen met HB personeel?

HB personeel heeft mijn CV gevonden op LinkedIn en contact met mij opgenomen.

HB personeel stuurde een vacature tekst naar mij toe met de vraag of ik belangstelling voor deze baan had. Het bleek een technisch administratieve functie te betreffen bij een klein installatiebedrijf en dat sprak mij meteen aan. We hebben telefonisch kennis gemaakt i.v.m. corona en dat was een erg ontspannen en prettig gesprek. HB personeel heeft mij bij de werkgever voorgesteld en die wilde graag kennismaken. Die kennismaking verliep informeel en ik voelde meteen dat het goed zat. Inmiddels heb ik daar een half jaar via HB personeel gewerkt en ben ik nu rechtstreeks bij mijn huidige werkgever in dienst.

Wat is jouw functie en wat zijn jouw werkzaamheden?

Als technisch administratief medewerker zijn de werkzaamheden heel divers. Samen met de werkgever hebben we ontdekt welke werkzaamheden het beste bij mij passen. Een greep uit mijn taken zijn inkoop, debiteuren beheer, KAM coördinatie, stek administratie en maak ik logboeken voor grote installaties.

Vond je het spannend om te gaan switchen qua baan?

Nee eigenlijk niet, HB personeel gaf mij erg veel vertrouwen en ik was erg enthousiast over de nieuwe uitdaging. Ik heb gemerkt dat de eerste periode best heel intensief is geweest. Maar ik ben erg blij met deze kans en voel me goed op mijn plek.

Wat voor opleiding heb je gedaan en sluit dit aan bij jouw huidige functie?

Ik heb veel diverse opleidingen gedaan, omdat ik een erg breed interessegebied heb. Maar de NEVI inkoopopleiding en mijn ervaring in het installatiebedrijf sluiten het beste aan bij mijn huidige functie.

Wat vind je het leukst aan jouw werk?

De variatie van de werkzaamheden, geen dag is hetzelfde. Hierdoor krijg ik de kans om nieuwe werkzaamheden te ontdekken.

Wat vind je leuk om naast je werk te doen (Hobby`s / sport)

Als natuurliefhebber ga ik graag wandelen in een bosrijke omgeving. Een paar van mijn favoriete plekken zijn Drenthe, Veluwe en Ameland. Wij zijn dol op dieren en het is bij ons best een beestenboel met katten, een hond, parkieten, kwartels, een konijn en een vijver met vissen. Daarnaast ben ik regelmatig in de keuken te vinden. Ik houd van koken en gezellig eten met familie of vrienden.

Heb je weleens eerder via een uitzendbureau gewerkt?

Ja, lang geleden heb ik een tijdje via uitzendbureaus gewerkt.

Wat zijn jouw ervaringen met een uitzendbureau (HB personeel) tot nu toe?

Bij de uitzendbureaus waar ik vroeger voor gewerkt heb vond ik de communicatie vaak erg onpersoonlijk. Met HB personeel ervaar ik dit heel anders, ze weten wie je bent en er is een hele open communicatie met een informele sfeer.

Is er verder nog iets wat je wilt vertellen of ons wilt meegeven?

Ga vooral zo door!

 

 

Linda
Bel mij terug
© HB Personeel 2023
Ontwikkeld door Convident